Фестивали испунили хотеле, тражи се кревет више

Бројне манифестације, организоване у оквиру „Прољећа у Бањалуци“ знатно су подигле попуњеност свих смјештаних капацитета у нашем граду, тако да се дословно тражи кревет више, што је посебно изражено у дане викенда, показују први подаци хотелијера. Према њиховим подацима, само током протеклог викенда попуњеност смјештајних капацитета била је око 80 одсто, за што је, како истичу, највише заслужан изузетно добро посјећени „Мотофест“, који  би, по тренутним трендовима, могао прерасти у једну од највећих регионалних манифестације ове врсте.

Према најавама, Бања Лука ће и наредног викенда бити крцата туристима. Хотелијери, хостелијери као и други власници смјештајних капацитета задовољно трљају руке, јер су капацитети за наредни викенд већ попуњени око 90 одсто, те је веома тешко наћи смјетштаj у граду за 31. мај и први викенд у јуну. Доброј заради надају се и угоститељи.

– Овако велику попуњеност капацитета можемо захвалити организацији бројних догађаја у нашем граду. Већ у четвртак почиње један од највећих салона вина у региону „Виносаур“, док је за петак, на тврђави Кастел, најављен концерт највеће југословенске музичке звијезде Здравка Чолића. У суботу и недјељу, на програму је „Ћевап фест“ за који су већ раније најавили интересовање бројни гости из Словеније, Србије и Хрватске. Такође, значајан интерес биљежи се и за „оживљени“ Фестивал цвијећа, који се, такође, одржава овог викенда – кажу у Туристичкој организацији Бања Лука.

Дванаести „Виносаур“ окупиће у туристичком комплексу „Стара ада“ око 90 винара и произвођача гастрономских специјалитета из цијелог свијета. Са друге стране, трећи „Ћевап фест“ (31.мај-2.јун), који ће бити одржан на паркингу код Музеја савремене умјетности, понудиће троднедни богат програм, уз најпознатији специјалитет са ових простора – бањалучки ћевап. За забаву ће бити задужени бројни музичари, а звијезде суботње вечери ће бити момци из групе „Нервозни поштар“.

По туристичкој статистици, најчешћи гости долазе из Србије и Словеније, а имајући то у виду, највећа маркетинишка пажња усмјерена је управо на ове земље. Све значајанији интерес биљећи се и за тзв. „сити брејк“, у оквиру којег туристичка агенција „Контики“ доводи туристе из Београда на двоневни боравак у Бању Луку.

Бања Лука и Република Српска у протеклом периоду биљеже константан раст туристичких посјета и броја ноћења. О томе свједочи и посљедњи, недавно објављени, подаци Републичког завода за статистику да је број долазака у прва четири мјесеца ове године, на нивоу РС, већи за 3,4 одсто, а број ноћења за чак 7,2 одсто у односу на исти период прошле године. Када је у питању прошла година, Бања Лука је забиљежила већи број долазака туриста и ноћења за три одсто у односу на 2017. годину.