Новина на саобраћајници у центру: Посебне траке за аутобусе обиљежене у складу са важећим правилником

У оквиру обновљене саобраћајнице у центру града, формирана је посебна трака за кретање возила јавног превоза путника.

Овим рјешењем Град Бања Лука иде у правцу опредјељења да унаприједи путну инфраструктуру у циљу промоције урбане мобилности, чији је један и можда најзначајнији елемент јавни превоз, те да се у наредном периоду повећа брзина возила јавног превоза формирањем засебних саобраћајних трака.

Према важећем правилнику, трака је обиљежена жутом бојом, а имајући у виду кратка растојања између раскрсница, додатно је обиљежена и испрекидана бијела линија како би  возила која намјеравају скренути у неку од споредних улица  имала у случају да се не користи од стране аутобуса адекватан простор за припрему овог маневра.

-Очекивања од овог рјешења су разумијевање и констатовање од стране возача постојање ове траке, те стварање навике да возила јавног градског превоза у цјелокупном систему одвијања саобраћаја имају предност – наводе из ресорног одјељења.

Напомињу да би примјена рјешења којим би се се испред сваке раскрснице губила и појављивала трака за јавни превоз – довела до веће конфузије у овој фази прилагођавања.

Имајући у виду да је ово једна од промјена у режиму одвијања саобраћаја, а посебно чињеницу да навике возача су нешто што свакако је потребно узети у обзир, ово можемо компромисно, а у сваком случају законско рјешење сматрати као адекватно за наредни период.

Осим наведеног, у наредном периоду Одјељење за саобраћај и путеве ће пратити примјену, те рјешења са засебном траком за јавни превоз имплементирати и у другим саобраћајницама гдје постоје услови.

Додатно појашњавају да је према члану 57. Правилника о саобраћајним знаковима и сигнализацији на путевима, начину обиљежавања радова и препрека на путу и знаковима које учесницима у саобраћају даје овлаштена особа, кратка испрекидана линија између осталог служи за одвајање траке за возила јавног превоза путника када се користи само у одређеним временским интервалима у току дана и иста носи ознаку VI-4.

Такође чланом 55. истог Правилника линије за одвајање трака за кретање возила јавног превоза путника предвиђено је да се обиљежавају жутом бојом.

-Овдје је неопходно истаћи и чињеницу да је важећи Правилник донесен 2006. године и примјењује се од 2007. и исти је доста крут у примјени саобраћајних рјешења које савремени живот и опредјељења у правцу урбане мобилности, те је пред доносиоцима одлука увијек изазов како примијенити рјешења која су квалитетна а истовремено и спроводива. У пракси у свијету и код нас увијек постоји период прилагођавања појединим рјешењима која се тичу одвијања и режима саобраћаја – закључили су из ресорног одјељења.