По угледу на свјетске градове: Бања Лука уводи модерне електронске сервисе

 Фото: А. Чавић

Фото: А. Чавић

Град Бања Лука је започео са имплементацијом пројекта увођења модерних електронских сервиса у склопу остваривања циљева еУправе, како интерне дигиталне трансформације,, тако и успостављања нових електронских сервиса према грађанима и привреди.

Ријеч је о PIPLS пројекту, који финансира Шведска, а имплементира UNDP у сарадњи са партнерским јединицама локалне самоуправе, те ова активност креће у реализацију.

Како је појаснила савјетница градоначелника за друштвене дјелатности, Милада Шукало, актуелна градска администрација се одавно опредијелила да дигитализује своје услуге.

-Нама је дигитализација одувијек била један од приоритета. Ми смо у протеклком периоду интезивно радили на тражењу донатора који би подржали један овакав значајан пројекат и имали смо срећу да смо кроз пројекат PIPLS/TAF, који реализује UNDP, аплицирали и успјели да добијемо финансијска средстрва за пројекат, који у себи садржи и компоменту која се односи на електронско управљање документима унутар Градске управе, без папирологије – појаснила је савјетница Шукало.

Поручила је како градска администрација детаљно анализира све оно што је досада урађено, те да је циљ да се сви софтвери увежу у један компактан систем.

-Желимо да свим нашим грађанима омогућимо да све услуге градске администрације добију кроз дигиталне ресурсе. Значајно је нагласити да је ово тек прва фаза пројекта, у којој стварамо темеље једне озбиљне дигиталне трансформације – поручила је она.

Искористила је прилику да се захвали донаторима, те консултанту који је радио на припреми самог пројектног задатка.

Консултант ангажован од стране UNDP на пројекту успостављања дигиталне трансформације у Граду Бањој Луци, Александар Мастиловић, поручио је да је имплементацијска фаза увођења модерних електронских сервиса, како дио и интерне дигиталне трансформације, тако и екстерне дигиталне трансформације, а даље ће се кроз успостављање нових електронских сервиса према грађанима и привреди показати да је од великог значаја за локалну заједницу и видљиво унапређење квалитета услуга јавне управе.

-Основни циљ овог пројекта јесте да Град Бања Лука, као орган управе, буде способан да одговори на агилан начин на све убрзанији темпо живота али и повећан обим потреба за услугама, како физичким лицима, односно грађанима, тако и привредним субјектима, који захтијевају сервисе високог квалитета–рекао је он.

Поручио је како је Град препознао трендове, те је у сарадњи са међународним организацијама, али и уз своје ресурсе и подршку својих запослених, започео неколико кључних пројеката.

-Град Бања Лука се припрема да у наредном периоду омогући постављање веб сервиса, који би требало да буду доступни на званичној интеренет страници Града, помоћу којих ће грађани и привреда моћи да комуницирају и на формалан начин са управом, наравно уз примјену електронских потписа и печата, те да подносе захтјеве и да на тај начин запримају рјешења, одлуке, мишљења, да прате у реалном времену статусе својих предмета и фазу рјешавања. На тај начин ће се успоставити један нови ниво двосмјерне комуникације између управе и грађана, што је од великог значаја – рекао је Мастиловић.

Додао је како циљева има неколико, а ефект који ће се осјетити у самом граду јесте значајно убрзавање процеса и олакшавање рада запосленик.

-Многи процеси који захтијевају мануелни рад, као што су прекуцавање, преписивање истих података и информација, биће замијењени. Они ће бити аутоматизовани, а подаци који се једном прикупе биће дијељени, те захваљујући томе неће бити потребе да се исти поново прикупљају – нагласио је консултант на пројекту, те додао да ће управо ово помоћи највише приликом двосмјерне комуникације, на задовољство свих.