Надограђена „Грађанска патрола“: Уочи, фотографиши и пријави комуналне проблеме

Мобилна апликација за пријаву комуналних проблема „Грађанска патрола“ надограђена je и побољшана тако да суграђани сада имају увид у статус своје пријаве и кроз апликацију.

„Грађанска патрола“ омогућава да грађани путем својих мобилних телефона на лицу мјеста, било гдје у граду и било када, фотографишу одређени проблем на који наиђу и да о томе, путем апликације, обавијесте градске службе које ће даље предузимати потребне кораке.

До сада је више 10.000 суграђана преузело ову мобилну апликацију.

-Новина у односу на претходну верзију је статус пријаве који је сада доступан кроз апликацију онима који пријаве проблем, а уколико оцијени да је то потребно, надлежна служба може унијети кратки писани коментар о предузетим радњама, који ће, у том случају, такође бити доступан оном ко шаље пријаву  – казали су из Канцеларије за грађане.

Такође, како су додали – уврштене су категорије по којима грађани могу достављати пријаве и које се на тај начин директно запримају у надлежној организационој јединици. Односно, поред назива сваке категорије, омогућено је да се након њеног избора – прецизно види и на шта се дата категорија односи.

-Пријаве, за које грађани нису сигурни којој категорији припадају, могу се обиљежити категоријом „Остало“ и иста ће бити прослијеђена надлежној служби. Пријаве које не припадају категорији којој су означене, уколико су прецизиране, биће прослијеђене надлежној служби – појашњавају из Канцеларије за грађане.

Како би пријава била валидна, неопходно је навести локацију и кратак али јасан опис пријављеног проблема. Напомињу да се нејасне пријаве не могу разматрати, с обзиром на то да се кроз апликацију не прикупљају и не похрањују подаци корисника, те није могуће затражити појашњење пријаве.

Важно је напоменути да „Грађанска патрола“ није адекватно средство за пријаву оних комуналних проблема чије је рјешавање хитно и гдје је потребна тренутна интервенција надлежних органа. У таквим случајевима, грађани могу да се јаве на дежурни број Комуналне полиције и инспекције: 051/306-464, који је доступан 24 часа дневно.

-Такође, сугеришемо да се и непрописно паркирање пријављује путем наведеног дежурног контакт телефона, а из разлога што, у складу са позитивним законским прописима, утврђивање прекршаја није могуће на основу фотографије, већ је потребно непосредно опажање од стране комуналног полицајца – закључили су из Канцеларије за грађане.

Апликација је доступна путем постојећих платформи Play store и App store, потпуно бесплатно.