Град обезбиједио рекордну подршку за јавни превоз

 Илустрација: Град Бања Лука

Илустрација: Град Бања Лука

 Илустрација: Град Бања Лука

Илустрација: Град Бања Лука

 Илустрација: Град Бања Лука

Илустрација: Град Бања Лука

Како би максимално ублажили удар на буџет наших грађана изазван енормним растом цијена горива на свјетском тржишту, Град Бања Лука је у 2022. години превозницима исплатио рекордан износ субвенција у износу од 1,35 милиона КМ.

Поређења ради, у 2020. години превозницима је исплаћено 450 000КМ субвенција, а у 2021. години 545.000, што је скоро 2,5 пута мање подршке у односу на овогодишњу.

Поред тога, доласком нове градске администрације снижене су цијене карата за поједине категорије становништва, док је за одређене групе јавни превоз потпуно бесплатан.

Тако карта за пензионере, кошта 11,2 КМ  умјесто 14 КМ колико је коштала за вријеме прошле градске администрације, иако је цијена горива у том периоду била знатно нижа него тренутно и износила је 2.13 КМ.

Уколико упоредимо цијене карте за пензионере са другим градовима у региону, евидентно је да Бања Лука има најповољнију карту – 11,2 КМ, док ова категорија становништва у Београду карту плаћа 18 КМ, у Загребу 26, а у Тузли чак 80КМ.

Такође, с циљем подршке породицама за четворо и више дјеце уведен је бесплатан превоз за студенте и средњошколце из ових породица.

У поређењу са цијенама јавног превоза за вријеме прошле администрације, поједине карте су задржале цијену прије поскупљења горива, управо с циљем да одређене категорије не осјете терет поскупљења.

Иначе, градска администрација опредијељена је ка томе да ради на унапређењу јавног превоза, план је да се врате поједине аутобуске линије, које су редуковане, како због пандемије вируса корона, тако и због љетних мјесеци, када дјеца не иду у школе.

Такође,  спремају се и  додатне олакшице и за сву дјецу из насеља Ада, која имају мање од 4 километра до школе, а плаћају пуну цијену јер им недостаје неких 200 метара до та 4 километра и ствара им додатно оптерећење. То је проблем и у другим мјесним заједницама, те ће се тражити модалитет да се и то субвенционише.