7,6 милиона КМ од пореза на непокретности

Више од 7,6 милиона милиона КМ прикупљено је у градску касу на основу наплате пореза на непокретности, у тренутку док градске власти предузимају бројне активности како би се догодине додатно повећао овај приход и на тај начин дошле до новца за нове инвестиције.

Према подацима Одјељења за финансије, од 2012. године, кад је и ступио на снагу Закон о порезу на непокретности, градски приходи по овом основу се утростручили, али се процјењује да је овај приход могуће знатно увећати и без повећања пореске стопе, која је надлежност локалне заједнице.

-Без обзира на то, нећемо повећавати пореску стопу, поготово што смо још у децембру 2016. године смањили стопу у свим зонама, осим ужих градских зона. Имамо намјеру да држимо ниску стопу пореза,  али морамо исконтролисати обухват и пријављивање објеката- рекао је градоначелник Игор Радојичић.

Ове мјере су, по подацима Одјељења за финансије, већ донијеле видан резултата, па је до краја септембра ове године по овом основу прикупљено 7,6 милиона КМ, односно два милиона КМ више у односу на исти период прошле године.

Овогодишњи буџетски план је да се по том основу прикупи 8,1 милиона КМ,  што је седам одсто у односу на укупне приходе буџета града.

Иако од наредне године постоји законска могућност да градови преузму обрачун, наплату и контролу наплате над порезом на непокретности, Бања Лука неће формирати сопствену службу за наплату пореза на непокретности.

 Фото илустрација

Фото илустрација

Начелница Одјељења за финансије Божана Шљивар истиче да би преузимање ове обавезе од Пореске управе било превише комплексно, захтијевало повећање броја запослених, значајне организационе и информатичке припреме, а тиме и већа средства у буџету Града.

-Већ смо формирали посебан одсјек за праћење свих врста прихода и од наредне године тражићемо начине да повећамо обухват објеката прије свега кроз укрштање база података са другим комуналним предузећима, Републичком управом за имовинско правне послове и другим организацијама, како би дошли до власника или корисника који нису пријавили некретнине у Фискални регистар непокретности – рекла је Шљивар.

С циљем повећања пореског обухвата,Одјељење за финансије  је већ почело да обавјештава Пореску управу о издатим употребним дозволама, а истовремено инвеститоре  опомиње  на њихову законску обавезу.

-Користићемо све доступне могућности да што више објеката буде евидентирано, укључујући могућност физичког обиласка некретнина на терену – наглашава Шљивар.