Ускоро почетак градње нове дионице Источног транзита

Радови на траси нове дионице Источног транзита, од Крфске до Улице Гаврила Принципа, могли би да почну ускоро јер је из, другог покушаја, изабран извођач овог посла.

Ових дана предузеће „Путеви РС“, које ће заједно са Градом суфинансирати изградњу нове дионице, успјешно је окончало поновљени поступак јавне набавке за извођача радова. Уговор, вриједан 1,5 милиона КМ, додијељен је предузећу „Козарапутеви“. Први тендер за градњу ове дионице Источног транзита, „Путеви РС“ поништили су у октобру прошле године уз образложење да су пристигле понуде биле веће од средстава планираних за овај пројекат.

Избором извођача радова, очекивани наставак изградње Источног транзита требало би да почне ускоро. Град је, са своје стране, испунио своје обавезе – да ријеши преостале имовинско-правне односе, изради пројектну документацију, те обезбједи дио средстава за изградњу инфраструктуре.

Крајем прошле године очишћен је и припремљен терен за улазак путара у градњу овог правца, који је од изузетне важности за саобраћајни проток у овом дијелу града.

 Фото архива

Фото архива

– За Бању Луку, градња ове дионице је од изузетне важности, не само што ће у будућности знатно растеретити саобраћај, него и што је ријеч о споју Западног и Источног транзита преко новог моста који се гради на локацији Зеленог моста. На тај начин направиће се обилазница око града, односно дио саобраћаја из правца Мркоњић Града према Челинцу и Котор Варошу преусмјериће се преко наведене саобраћајнице, чиме ће се избјећи саобраћање возила кроз уже градско језгро – казали су у Одјељењу за саобраћај и путеве.

Нова дионица градиће се на потезу од раскрснице са Крфском улицом до стадиона ФК Напријед, у дужини од 285 метара. Према пројекту, предвиђена је изградња и пјешачких и бициклистичких стаза на овом потезу. По информацијама из надлежног одјељења, дио радова ће захватити и постојећу саобраћајницу на споју Крфске и Каламегданске улице, пошто ће доћи до проширења једне саобраћајне траке на старом дијелу транзита и рехабилитације постојећег коловоза у дужини од 185 метара. Након анализе саобраћаја, донијеће се одлука да ли је потребно на предметној раскрсници изградити кружни ток, те ће Одјељење упоредо са радовима на изградњи Источног транзита планирати и регулацију саобраћаја путем кружне раскрснице.

По раније склопљеном споразуму између „Путева“ и Града, градска администрација је финансирала рјешавање преосталих имовинско-правних послова, те обезбједила средства за изградњу пјешачких и бициклистичких стаза, припадајуће јавне расвјете и оборинске канализације, те зацјевљење Ђурђевачког потока. С друге стране, „Путеви“ ће финансирати изградњу коловоза.

Овај велики пројект је започет још средином 80-тих година прошлог вијека, а активности на његовој градњи оживљене су прошле године, када је изграђена прва дионица Источног транзита, на потезу од пумпе „Еуробенца“ до Крфске улице.