Radojičić: Zahvalnost sugrađanima zbog iskazane odgovornosti i discipline

U posljednjih 48 časova nisu zabilježeni novi slučajeva zaraze korona virusom u Banjoj Luci, ali je broj osoba pod zdravstvenim nadzorom jako povećan i trenutno iznosi čak 940, saopšteno je poslije današnje sjednice Štaba za vanredne situacije.

Gradonačelnik Igor Radojičić, koji je predsjedavao sjednicom štaba, rekao je da je broj osoba pod nadzorom zabrinjavajući i da će među njima, vjerovatno, biti i zaraženih korona virusom.

Radojičić je izrazio zahvalnost sugrađanima zbog iskazane odgovornosti i discipline u sprovođenju preventivnih mjera.

  • Mjere se poštuju i kod građana je vidiljivo disciplinovano ponašanje. Kontrolni organi na terenu kontrolišu sprovođenje naredbi i možemo reći da se one poštuju u najvećoj mogućoj mjeri – rekao je Radojičić.

On je najavio uvođenje još dvije mjere koje se prvnestveno odnose na solidarnost sa starim i nemoćnim sugrađanima, odnosno sa onim licima kojima je potrebna tuđa pomoć.

  • Pozivamo zajednice etažnih vlasnika da preduzmu dodatne mjere kada je riječ o dezinfekciji i higijeni u zgradama, ali, isto tako, da se angažuju na evidentiranju starijih i nemoćnih sugrađana kako bi im pružili pomoć u nabavci osnovnih životnih namirnica kao i svaku drugu vrstu pomoći ako je neophodna – kazao je Radojičić.

On je podvukao da će grad Banja Luka pokušati da se organizuje i dodatno pomogne svojim sugrađanima.

  • Pozivamo sve poslovne subjekte, na bazi dobrovoljnosti i neprofitnog rada, da organizujemo dostavu namirnica i potrepština licima u stanju potrebe, da svi zajedno postupimo solidarno prema onima kojima je pomoć potrebna – naglasio je Radojičić i dodao da su u pripremi i ekonomske mjere pomoći za privredne subjekte koji su pretrpjeli štetu u ovoj situaciji.

On je izvjestio da će od sutra raditi samo jedan vrtić za smještaj djece, i to „Marija Mažar“. U ovom vrtiću biće organizovan smještaj za djecu, za čije čuvanje ne postoji druga alternativa.

Radojičić je dao i određena pojašnjenja kada je u pitanju rad ustanova i institucija koje su svoj status regulisale na republičkom nivou, kao i o radnom vremenu pojedinih poslovnih subjekata.

  • Apoteke, zdravstvene ustanove, stomatološke ambulante, privatne klinike i laboratorije uređene su aktima republičkih institucija i na republičkom štabu će biti izdate instrukcije o njihovom radu. Po našim informacija, rad privatnih stomatoloških ambulanti je već obustavljen. Rad pošta se takođe uređuju na ovaj način i informisani smo da je došlo do skraćenja radnog vremena i prilagođenog režima rada. Priređivači igara na sreću će, po uredbi Ministarstva finansija, biti u istom statusu kao ugostiteljstvo, dakle i oni su zatvoreni. Notari će raditi i biti u funkciji sve dok radi javna uprava. Pojedine djelatnosti moraju da rade kao što su pogrebne djelatnosti, automehaničari i šlep službe jer se saobraćaj odvija, kako domaći tako i međunarodni, zatim prodaja stočne hrane, veleprodaja građevinskog materijala, kiosci za prodaju novina, mesnice, te oni privrednici koji rade „autsorsing“ djelatnosti za javne institucije, poput čišćenja i sličnih djelatnosti – objasnio je Radojičić.

Istovremeno, Radojičić je pozvao sugrađane da se obrate gradskoj Inspekciji rada i zatraže zaštitu svojih prava, a povodom informacija o tome da je bilo čak i otkaza zbog trenutne epidemiološke situacije i ograničavanja rada niza djelatnosti.

  • Takođe, Tržišna inspekcija ponašaće se u skladu sa uredbom republičkih organa o ograničavanju marži na pojedine artikale. Po infoeamcijama iz trgovinskih lanaca, tržište je dobro snabdjeveno i nema nestašice roba široke potrošnje – rekao je Radojičić.

Štab je zaključio da od danas stupa na snagu dodatno redukovan red vožnje javnog prevoza koji će se odvijati u tri bloka.  Prvi je rani jutarnji od 5.00 do 8.00 časova kada ljudi idu na posao, drugi je poslijepodnevni od 14.30 do 18.30 i treći je završni oko 22.00 časa, ukoliko ima još građana kojima je potreban gradski prevoz.

Takođe, Gradska uprava dodatno redukuje svoj rad, a prijemna kancelarija radiće jednokratno od 8.00 do 16.00 časova.

 Dom zdravlja: U izolaciji 175 osoba

Direktorica Doma zdravlja Nevena Todorović, istakla je da se svi radni procesi u Domu zdravlja odvijaju u izmijenjenom režimu, te da građani imaju razumijevanja za ovu situaciju i poštuju sve preporuke.

  • U kućnoj izolaciji, po rješenju inspektora, imamo 175 osoba. U protekla 24 časa, naše službe su pregledale 244 pacijenta sa akutnim respiratornim tegobamama. U dogovoru sa Medicinski fakultetom, na raspolaganju su nam studenti pete i šeste godine kao ispomoć našoj Higijensko-epidemiološkoj službi, a svakodnecno nam se javljaju i kolege iz privatnih pedijatrijskih ambulanti koji su voljni da pomognu – rekla je Todorović.