Saobraćaj

Home / Građani / Saobraćaj

Grad Banja Luka se, praktično, nalazi u fazi kontinualnog širenja gradske saobraćajne mreže na osnovu prostorno-saobraćajne strategije nazvane „koridorski razvoj“. Ova strategija orijentisana je u pravcu sjever-jug, a sam koridor je – u dobrom dijelu, oko 60% – izgrađen (Istočni i Zapadni tranzit). Zapadni tranzit je dio magistralnog puta M-16, koji u samom gradu predstavlja primarnu gradsku saobraćajnicu, a po Urbanističkom planu iz 1975. godine i tranzitnu saobraćajnicu. Osim tranzitnog karaktera, ova saobraćajnica predstavlja okosnicu saobraćajne mreže na potezu sjever-jug i gradsku saobraćajnicu koja se kroz gradsko tkivo proteže centralnim i zapadnim dijelom Banje Luke. Treba napomenuti da je Zapadni tranzit u centralnom dijelu grada najopterećenija saobraćajnica u Republici Srpskoj.

U Urbanističkom planu, jedna od glavnih gradskih saobraćajnica u istočnom i južnom dijelu Banje Luke je Istočni tranzit. U 2017. i 2018. godini planirano je izvođenje radova na spajanju Istočnog tranzita od ulice Majke Jugovića do ulice Stevana Bulajića, a u toku su završne aktivnosti na pribavljanju građevinske dozvole. Zbog svega pomenutog, akcenat Gradske uprave Banja Luka u posljednjoj deceniji dat je upravo na izgradnju glavnih gradskih koridora, na čemu se radi zajedno sa Javnim preduzećem „Putevi Republike Srpske“.

Grad ima potpunu kontrolu nad javnim prevozom, pa je u mogućnosti da usluge više prevoznika prilagodi potrebama svojih građana, kontroliše cijenu prevoza, a jedini je grad u regionu koji ima jedinstvenu mjesečnu kartu. U oblasti taksi prevoza postignuta su značajna poboljšanja u podizanju nivoa taksi usluga. Zakonom o prevozu RS („Sl. Glasnik RS“, br. 111/08, 50/10, 12/13 i 33/14) ograničena je starost vozila na 15 godina. Važno je naglasiti da u našem gradu nemamo „divljih“ taksi prevoznika.

Poštujući planerske principe, grad Banja Luka je postavio osnovne kriterijume za planiranje izgradnje gradskih saobraćajnica:

1. Izgradnja primarne putne mreže, uzimajući koridorski razvoj kao prostorno-saobraćajnu strategiju;
2. Povezivanje glavnih gradskih koridora poprečnim vezama, sa ciljem povećanja propusne moći i nivoa usluge;
3. Izgradnja sekundarne putne mreže, koja povezuje periferne dijelove grada sa glavnim gradskim koridorima;
4. Poboljšanje javnog gradskog prevoza sa ciljem ostvarenja kružnog toka gradskih autobuskih linija;
5. „Umirenje saobraćaja“, što podrazumijeva povećanje bezbjednosti saobraćaja, obezbjeđivanje parking zona i smanjenje „sukoba“ pješak-vozilo i izgradnja kružnih tokova na raskrsnicama;

Aplikacija BL-Bus

BL-Bus napredni vodič je tu uz vas da vam olakša putovanje i odagna nedoumice. Upoznajte se sa redom vožnje, linijma koje su vam na raspolaganju, izvršite pretragu po željenoj putanji, budite informisani i u koraku sa vremenom i izmjenama.

Pogledaj