Промјене у систему јавног превоза: Бројне нове линије и погодности за путнике

Град Бања Лука објавио је данас јавни позив за прикупљање пријава за обављање јавног градског и приградског превоза лица на подручју града за наредних седам година, у намјери да се систем јавног превоза осавремени и да га у будућности, умјесто садашњих 10 одсто, користи најмање 30 одсто Бањалучана.

Представљајући позив, градоначелник Игор Радојичић нагласио је да је циљ градске администрације да се успоставе нови стандарди у систему јавног превоза и да се подигне квалитет услуге за кориснике.

  • Циљ је да се повећа број корисника превоза јер је интерес града да се стимулише јавни превоз и бициклистички саобраћај и да имамо задовољство корисника јавног превоза – казао је Радојичић.

Према условима јавног позива, сви аутобуси ће убудуће морати да имају климатизацију, а превозници ће имати рок од три године у којем су дужни да уведу овај стандард.

  • Такође, превозници ће за највише пет година морати имати прилазне рампе за лица са инвалидитетом, а у оквиру развоја тзв. паметног града, у будућности ће се ићи и на увођење нових рјешења попут електронског праћења аутобуса и „паметних“ аутобуских стајалишта – нагласио је Радојичић.

Начелник Одјељења за саобраћај и путеве Славиша Сандић, указао је да градски систем превоза у Бањој Луци, у пуном капацитету, подразумијева 2.300 полазака дневно и око осам милиона километара на годишњем нивоу.

– Тренутно, око 10 одсто суграђана користи јавни превоз, а наш стратешки циљ је да то буде 30 одсто. Дакле, циљ је да се смањи кориштење индивидуалног превоза и побољшањем нивоа услуге јавног превоза, подстакну суграђани да га више и користе – рекао је Сандић.

Говорећи о новинама у превозу, навео је да изградња нових саобраћајница и мостова, попут тзв. паралеле Лауш-Паприковац изискује и увођење нове аутобуске линије.

  • У новим уговорима који су понуђени превозницима, имамо планирану нову линију број 7, која ће саобраћати преко паралеле, и повезати неколико великих градских насеља са Клиничким центром. Иначе, увођење нових линија према потребама грађана предвиђено је кроз споразуме или на основу студије о исплативости линија, коју ће Град да уради до половине наредне године – казао је Сандић.

Када је ријеч о тарифном моделу, Сандић истиче да ће се сви улазни фактори на основу којих се формира цијена карте у јавном превозу, убудуће анализирати на тромјесечном нивоу.

-Као једна од гаранција, повећали смо износ који су превозници дужни да положе Граду у овом седмогодишњем периоду, тако да, уколико нема договора са превозницима, Град може да активира гаранцију, обезбиједи као хитну потребу превоз са неким другим превозником и онда проведе процедуру избора новог превозника – рекао је Сандић.

Он је додао да ће, између осталог, превозници имати обавезу да продају сет од пет карата и код возача, тако да ће путник имати цијену превоза од 1,5 умјесто 1,8 КМ колико кошта појединачна карта.

Шеф Одсјека за саобраћај Славко Давидовић навео је да оно што је још значајно за путника јесте то да више неће бити пет група линија, него три.

  • Другим ријечима, то значи ниже цијене карте за путника који је до сада морао да користи више линија да би стигао на своје одредиште. Тако, напримјер, путник са Старчевице да би дошао до Ортопедије морао је да купи двије карте или јединствену мјесечну карту, а сада му је омогућено да са једном мјесечном картом, која је јефтинија од јединствене, користи више линија – појаснио је Давидовић.

Када је ријеч о јавном позиву, који је данас отворен – на њега се могу пријавити сва привредна друштва, друга правна лица и предузетници регистровани за обављање превозничке дјелатности – јавног превоза лица у линијском градском и приградском превозу, уз преузету документацију и образац пријаве за Јавни позив.

Пријаве је потребно предати закључно са 31.августом, до 12.00 часова.

Комплетан јавни позив преузмите овдје.

Преговори са превозницима
Градоначелник Радојичић најавио да ће током августа бити одржан нови круг преговора са превозницима о тренутној цијени карте у јавном превозу, с обзиром на то да је цијена горива и даље нижа у односу на ону са којом је изведена тренутна цијена карте.