Догодине изградња Зеленог моста

Припреме за градњу новог моста у Обилићеву су почеле, а радови на терену очекују се наредне грађевинске сезоне. Тренутно, у току је израда техничке документације и стварање финансијског оквира за реализацију пројекта, који се, оквирно, процјењује на око три милиона КМ. Начелник Одјељења за саобраћај и путеве Славиша Сандић истиче да је средином овог мјесеца са пројектантском кућом „Инк конструктор“ потписан уговор о изради пројектне документације.

У складу са пројектним задатком, рок за израду пројекта износи 60 дана, од чега је 25 дана предвиђено за израду идејног пројекта и 35 дана за израду главног пројекта. Нови мост ће бити пројектован за двосмјерни саобраћај са обостраним пјешачким комуникацијама. У овој фази са пројектантима се траже, како наводе у ресорном одјељењу, траже најбоља рјешења везана за конструкцију, функционалност и обликовање моста – рекао је Сандић.

Досадашњи мост је био једносмјеран и представљао је „уско грло“ у саобраћају. Како објашњавају у Одјељењу, захтјеви за протоком који су постављени на саобраћајнице које преко мостова спајају лијеву и десну обалу Врбаса су велики, односно у појединим периодима дана капацитет ових саобраћајница је мањи од саобраћајног оптерећења. Сада је, истичу, овај проблем још израженији јер је саобраћај који је Зелени мост опслуживао преусмјерен на остале мостове, односно саобраћајнице и дошло је великих проблем у одвијању саобраћаја.

– Већ сада је јасно да није могуће обезбједити средства у буџету за нови мост те ће се тражити неки други модели финансирања, или кредитирање или издавање обвезница – рекао је Сандић.

Завршетком изградње новог моста, и изградњом источног транзита на дијелу од Крфске до Улице Гаврила Принципа, добила би се једна функционална цјелина. Зелени мост ће бити изграђен са двије саобраћајне траке и биће намјењен за двосмјерни саобраћај што значи и знатно повећање капацитета.
Према плановима, изградњом Зеленог моста би био знатано растерећенији саобраћај у граду. Са новим мостом, дио саобраћаја би са Градског моста био преусмјерен на Зелени мост, а дио са Венеција моста на Ребровачки мост.

– Истовремено, у наредној години заједно са предузећем „Путеви РС“ завршиће се градња кружног тока Ребровац и спој источног транзита. Уз то, планирамо радити техничку документацију и рјешавати имовинске односе за завршетак источног транзита код стадиона ФК “Напријед“, од Крфске до Улице Гаврила Принципа, чиме би добили још једну попречну везу западног и источног транзита а што је са саобраћајног аспекта од великог значаја за овај дио града – наводе у Одјељењу за саобраћај и путеве.