„Бања Лука се гради“: Настављена изградња Источног транзита

Изградња нове дионице Источног транзита, вриједне 1,5 милиона КМ, започела је данас у Обилићеву, у оквиру великог инвестиционог циклуса „Бања Лука се гради“.

Бања Лука би, тако, више од три деценије од зачетка овог пројекта требала добити нову обилазницу, која би требала знатно растерети саобраћај у овом дијелу града. У годинама иза нас, пројект је био блокиран због неријешених имовинско – правних односа, а посао је настављен прошле године, изградњом дионице од „Ас маркета“ до Крфске улице. Данас, пројект се наставља изградњом недостајућих 285 метара, на потезу од православне цркве до стадиона ФК „Напријед“.

Градоначелник Игор Радојичић, који је са директором „Путева РС“ Ненадом Нешићем обишао градилиште, подсјетио је да је пројекат Источног транзита својевремено замишљен као обилазница око града. Међутим, због интензивне изградње и вишедеценијске блокаде радова, данас је више ријеч о градском булевару, него о обилазници.

-Град Бања Лука је финансирао рјешавање преосталих имовинско-правних послова, те обезбједио средства за изградњу пјешачких и бициклистичких стаза, припадајуће јавне расвјете и оборинске канализације, као и зацјевљење Ђурђевачког потока. С друге стране, „Путеви“ ће финансирати изградњу коловоза – казао је Радојичић.

Директор „Путева“ Ненад Нешић нагласио је да ће, по изградњи ове дионице, профункционисати Источни транзит и да то, у пракси, значи да сав теретни саобраћај из правца Шипова и Мркоњића може бити преусмјерен на ову саобраћајницу.

Он је подсјетио да је извођач радова, предузеће „Козарапутеви“, дужно да ову дионицу изгради за 180 дана.

Дарко Милаковић, предсједник Савјета Мјесне заједнице Обилићево, истакао је да је на подручју овог насеља у протекле двије и по године покренут и реализован низ, великих инфраструктурних пројеката.

-Свакако, пројект изградње Источног транзита је најзначајнији међу њима. Кад транзит буде окончан, биће ријешен највећи проблем Обилићева, укључујући и завршетак радова на Зеленом мосту – рекао је Милаковић.

Према пројекту, дио радова ће захватити и постојећу саобраћајницу на споју Крфске и Каламегданске улице, пошто ће доћи до проширења једне саобраћајне траке на старом дијелу транзита и рехабилитације постојећег коловоза у дужини од 185 метара. Упоредо с тим, у овој години би требале бити саграђене бициклистичке и пјешачке стазе уз дионицу Источног транзита, која је саграђена прошле године. Поред тога, бициклистичка и пјешачка стаза биже изграђена и кроз дрворед који води од „Еуро бенц пумпе“ до Ребровачке цркве. Тиме ће се добити тзв. источна бициклистичка стаза, која ће се протезати све до Траписта.

За Бању Луку, градња ове дионице Источног транзита је од изузетне важности, не само што ће у будућности знатно растеретити саобраћај, него и што је ријеч о споју Западног и Источног транзита преко новог моста који се гради на локацији Зеленог моста. На тај начин направиће се обилазница око града, односно дио саобраћаја из правца Мркоњић Града према Челинцу и Котор Варошу преусмјериће се преко наведене саобраћајнице, чиме ће се избјећи саобраћање возила кроз уже градско језгро.

Радојичић: „Пенали“ због кашњења Зеленог моста

Градоначелник Радојичић потврдио је данас да је извођач радова на изградњи новог моста на мјесту Зеленог моста доставио захтјев за продужење рока за изградњу, те нагласио да су мале шансе да ће тај захтјев бити прихваћен.

-Мислим да су мале шансе за продужење рока, што значи да би извођач морао платити пенале. У сваком случају, са или без пенала очекујем да мост буде готов до Спасовдана. У супротном, то значи још већу штету за извођача – рекао је Радојичић током данашњег обилска градилишта на Зеленом мосту.

Он је истакао да је тачно да извођач није могао радти на мосту у зимском периоду, али и нагласио да је рок већ једном продужен и да је незадовољан због тога што се у појединим интервалима није радило са довољним интезитетом, одговарајућим бројем радника и технике.