Istočni tranzit

Home / Istočni tranzit
Istočni tranzit

Dugogodišnji problem nezavršenog dijela Istočnog tranzita koji spaja dva najveća naselja –  Starčevicu i Obilićevo riješen je, jer je okončana njegova izgradnja.

Novoizgrađenu dionicu Istočnog tranzita, 14. juna 2018. godine su zvanično pustili u funkciju gradonačelnik Igor Radojičić, premijerka Republike Srpske Željka Cvijanović i direktor preduzeća „Putevi RS“ Nenad Nešić.

Investitor ovog projekta, vrijednog oko 805.000 KM, su „Putevi RS“ i Grad Banja Luka. Na spajanje Istočnog tranzita čekalo se duže od 30 godina, što se pripisuje nedostatku novca za realizaciju projekta, ali, prije svega, neriješenim imovinsko-pravnim odnosima na ovoj dionici.

U Odjeljenju za saobraćaj i puteve ističu da je svake godine prisutan trend porasta broja registrovanih vozila, a poprečni profili značajnih gradskih saobraćajnica nisu u potpunosti izvedeni u skladu sa planskim rješenjima iz sprovedbenih dokumenata prostornog uređenja grada. Kao pravi primjer ovoga upravo navode Istočni tranzit odnosno nastavak Bulevara Desanke Maksimović ka Krfskoj ulici i dalje prema stadionu FK „Naprijed“. Istočni tranzit predstavlja najvažniju gradsku saobraćajnicu u istočnom i južnom dijelu grada. Zbog neizgrađenosti svih dionica, on nije preuzeo ulogu koja mu pripada u gradskoj mreži saobraćajnica, a to je opsluživanje i rasterećenje centralnog gradskog područja.

Grad je sa predstavnicima JP „Putevi RS“ održao niz sastanaka koji su rezultirali potpisivanjem Sporazuma  o regulisanju međusobnih odnosa i koordiniranom djelovanju u cilju spajanja nedovršenog dijela, od Ulice Majke Jugovića do Ulice Stevana Bulajića. Sporazum je predvidio da JP „Putevi RS“ finansiraju fazu niskogradnje i saobraćajne signalizacije, a Gradska uprava hidrotehničku i elektro fazu. Grad je uradio projektno-tehničku dokumentaciju, dobio sve neophodne saglasnosti, riješio imovinsko-pravne poslove i dobio građevinsku dozvolu. „Putevi RS“ su sproveli tendersku proceduru i izabrali izvođača radova.

Predmetna trasa dionice Istočnog tranzita je dužine oko 440 metara, sa dvije kolovozne trake pojedinačne širine 3,5 metra za svaki smjer vožnje odnosno ukupne širine 14 metara. Projektom su predviđene obostrane biciklističke staze širine  dva metra i 25 centimetara, kao i obostrane pješačke staze širine dva metra, te obostrani zaštitni zeleni pojas širine tri metra.

Kao strateški cilj, planira se dalja izgradnja istočnog tranzita do stadiona FK Naprijed (u toku) zatim ulicom Gavrila Principa preko mosta na lokaciji „Zelenog mosta“ koji je izgrađen i pušten u funkciju u junu 2019. godine, sve do zapadnog tranzita. Uz radove na Istočnom tranzitu, okončane su i gradnje kružne raskrsnice kod Rebrovačke crkve koja se takođe nalazi na Istočnom tranzitu i predstavlja važno saobraćajno čvorište u ovom dijelu grada, te u naselju Obilićevo na ukrštanju Krfske ulice i Istočnog tranzita.

 Novi most na lokaciji nekadašnjeg Zelenog mosta

Novi most na lokaciji nekadašnjeg Zelenog mosta