„Грађанска патрола“ помогла да се ријеши 1.400 проблема

Више од 1.400 пријава грађана, и то углавном оних који се односе на разне комуналне проблеме, успјешно је ријешено у прошлој години, захваљујући мобилној апликацији „Грађанска патрола“, потврђено је у градској Канцеларији за грађане.

Шефица Канцеларије за грађане Николина Рачић, истиче да су у Градској управи изузетно задовољни оствареним резултатима ове мобилне апликације, која је, захваљујући донацији информатичке компаније „DVC solutions“, покренута у мају прошле године. Она је позвала грађане да активно користе ову апликацију, односно да фотографишу све уочене проблеме и пријављују путем „Грађанске патроле“.

– Сама чињеница да градске службе, на основу ових пријава, сваког мјесеца рјешавају око 200 уочених проблема, довољно говори о значају ове апликације. Захвални смо грађанима који нам шаљу пријаве, а наш посао је да свака пријава буде ријешена у најкраћем року. На овај начин грађани су итекако допринијели рјешавању свакодневних проблема са којим се градске службе свакодневно суочавају – истиче Рачићева.

Према евиденцији Канцеларије за грађане, највише пријава односни се на комуналне проблеме, најчешће непрописног паркирања, одлагање отпада, оштећење јавног зеленила, паса луталица, пуштања прегласне музике…Поред тога, значајан број пријава односио се и на оштећења саобраћајница, уништене саобраћајне знакове, али и рад yимске службе. Такође, евидентиран је значајан број пријава и у вези са непрописним прекопима јавних површина, неиздавања фискалних рачуна, као и прекорачење радног времена. Према евиденцији градских служби, до сада је ову апликацију инсталирало 3.870 Бањалучана.

„Грађанска патрола“ је информатичка апликација путем које суграђани могу да пријаве комуналне проблеме и доступна је путем постојећих платформи Play store и App store, потпуно бесплатно. Ова апликација омогућава да грађани путем својих мобилних телефона на лицу мјеста, било гдје у граду и било када, фотографишу одређени проблем на који наиђу и да о томе, путем апликације, обавијесте надлежну градску службу, која ће даље предузимати потребне кораке. Корисници „Грађанске патроле“, апликацију користе без регистрације и не просљеђују своје личне податке кроз апликацију. Све прослијеђене пријаве су анонимне.

Апликација је примарно намијењена за пријаву комуналних неправилности које је потребно санирати, као што су: неисправна саобраћајна сигнализација, оштећења јавних површина (коловоз, тротоари, пјешачке зоне), отпад (дивље депоније), неисправни контејнери, онечишћења и оштећења јавних и зелених површина, зачепљени сливници, затим оштећења парковске опреме, надстрешница (аутобуске станице), урбане опреме и уређаја на паркингу и неисправна јавна расвјета, стубићи и ограде.

Фото: Грађанска патрола